Amiral Battı Oyunu Nedir?
Amiral Battı, iki oyuncu arasından oynanan rakiplerin savaş gemilerinin yerini tahmin etmeye ve onları batırmaya çalıştıkları savaş konulu bir kutu ve kalem-kağıt oyunudur.
Oyun iki kişi arasında oynanır.
Amiral Battı kaç kişiyle oynanır?
Amiral battı oyunu 2 kişi ile oynanır.
Amiral Battı oyununda kaç gemi var?
Oyunun kağıt kalem sürümünde 4 gemi çeşidi (Amiral, Kruvazör, Muhrip, Denizaltı) bulunur. Her oyuncunun 1 adet Amiral, 2 adet Kruvazör, 3 adet Muhrip ve 4 adet Denizaltı gemisi bulunur. Toplamda her oyuncu 10 gemi ile oyuna başlar.
Amiral battı oyununda kaç karelik alan gerekir?
Amiral battı oyununda 10×10 yani 100 küçük kareden oluşan alan gereklidir.
Amiral Battı Gemileri
Amiral Battı oyununun orijinal kutu oyununda bulunan gemiler:
- Mayın gemisi: Oyunda 2 kareyi kaplayacak şekilde konumlandırılır.
- Firkateyn: Oyunda 3 kareyi kaplayacak şekilde konumlandırılır.
- Denizaltı: Oyunda 3 kareyi kaplayacak şekilde konumlandırılır.
- Kruvazör: Oyunda 4 kareyi kaplayacak şekilde konumlandırılır.
- Uçak gemisi: Oyunda 5 kareyi kaplayacak şekilde konumlandırılır. [1]Başlık: Battleship Alındığı Tarih: 24 Mayıs 2020 Alındığı Adres: Hasbro
Oyunun kağıt kalem oyununda bulunan gemiler:
- Amiral: Oyunda 4 kareyi kaplayacak şekilde konumlandırılır. Her oyuncuda 1 adet bulunur.
- Kruvazör: Oyunda 3 kareyi kaplayacak şekilde konumlandırılır. Her oyuncuda 2 adet bulunur.
- Muhrip: Oyunda 2 kareyi kaplayacak şekilde konumlandırılır. Her oyuncuda 3 adet bulunur.
- Denizaltı: Oyunda 1 kareyi kaplayacak şekilde konumlandırılır. Her oyuncuda 4 adet bulunur.
Amiral Battı Oyunu Kuralları
Oyunun kuralları:
- Oyuncular birbirinin gemilerini göremeyecek pozisyonda bulunmalıdır.
- Oyuncular gemilerini oyun alanında istediği yere yerleştirebilir.
- Oyuncular gemilerini dikey ya da yatay olarak yerleştirebilir.
- Gemiler aynı karede bulunamaz. Yani gemileri yerleştirirken gemilerin bir kısmı aynı karede çakışamaz.
- Gemiler yan yana denk gelebilirler.
- Gemiler çapraz şekilde yerleştirilemez.
- Gemiler yerleştirildikten sonra yerleri bir daha değiştirilemez.
- Bir gemi vurulursa rakibe hangi geminin vurulduğunu belirtmek zorundayız.. Rakip buna göre o alana atış hakkını kullanır.
- Örnek: Bir kruvazörü vuran rakip bu geminin 3 kareyi kapladığını bildiği için etrafındaki karelere atış yapıp yaralı gemiyi batırabilir.
- Atışını isabet ettiren oyuncu bir oynama hakkı daha kazanır.
- Bir gemiyi batırmak için tüm karelerini vurmak gerekir.
- Rakibin tüm gemilerini batıran oyuncu, oyunu kazanır.
Amiral Battı Oyunu Nasıl Oynanır?
Amiral Battı oyun aşamaları:
1-Oyun için Gerekli Malzemeler
Oyunu bir kutu oyunu olarak alabilir ya da kendiniz hazırlayabilirsiniz. Kutu oyunu olarak alırsanız gerekli malzemeler kutunun içinde hazır olarak çıkacaktır. Eğer oyunu siz hazırlıyorsanız gerekli malzemeler:
- 2 adet kağıt (Üzerine oyun alanı çizilecek)
- 2 adet kalem
2-Oyun Hazırlıkları
Yukarıdaki resimde görüldüğü gibi kağıtlara 10×10 boyutunda bir karesel alan çizilir. İki oyuncunun da kağıtlarına çizilmesi gerekir.
3-Oyun Alanı İsimlendirme
Oyuncular görmeden atış yapabilmek için oyunda ki her karenin isimlendirilmesi gerekir. Bunun için de satranç oyununda kullanılan kodlamaya benzer bir kodlama kullanılır.
Oyun alanının üst tarafı A’dan J harfine kadar isimlendirilir. (A, B, C, D, E, F, G, H, I, J)
Oyun alanının yan tarafı 1’den 10’a kadar sayılarla isimlendirilir. (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10)
Bu kodlama sayesinde oyuncular A8, B10, G4 gibi koordinat vererek birbirinin gemilere saldırabilir.
4-Birbirini Görme
Oyuncular birbirinin kağıdını göremeyecek şekilde otururlar.
5-Gemilerin Yerleşimi
Her oyuncu aşağıda bulunan 10 adet gemiyi önündeki oyun alanına istediği gibi yerleştirir. Gemilerin yerleştirilmesi ile alakalı kurallar:
- Gemiler istediğiniz her yere yerleştirilebilir.
- Gemiler aynı karede çakışamaz.
- Gemiler çapraz yerleştirilemez.
- Gemiler yan yana yerleştirilebilir.
- Gemiler yerleştirildikten sonra bir daha yeri değiştirilemez.
Yukarıdaki kurallar çerçevesinde yerleştirilecek gemiler:
- Amiral (1 adet): Oyun alanında 4 kareyi kaplar. (XXXX)
- Kruvazör (2 adet): Oyun alanında 3 kareyi kaplar. (XXX)
- Muhrip (3 adet): Oyun alanında 2 kareyi kaplar. (XX)
- Denizaltı (4 adet): Oyun alanında 1 kareyi kaplar. (X)
Amiral gemisi oyunda bulunan en büyük gemidir. Amiral gemisi 4 karelik (XXXX) bir alanı kaplar. Yatay ve dikey şekilde 4 karelik alana yerleştirebilirsiniz. Her oyuncunun 1 adet Amiral gemisi vardır.
Kruvazör gemisi 3 karelik (XXX) alanı kaplayan bir gemidir. Yatay ve dikey şekilde istediğiniz gibi yerleştirebilirsiniz. Her oyuncunun 2 adet Kruvazör gemisi vardır.
Muhrip gemisi 2 karelik (XX) alanı kaplayan bir gemidir. Yatay ve dikey şekilde istediğiniz gibi yerleştirebilirsiniz. Her oyuncunun 3 adet Muhrip gemisi vardır.
Denizaltı 1 kareyi (X) kaplayan oyunun en küçük gemisidir. Yatay ve dikey şekilde istediğiniz gibi yerleştirebilirsiniz. Her oyuncunun 4 adet Denizaltı gemisi vardır.
6-Atış Yap
Oyun başladıktan sonra ilk oyuncu atışını yapar. (İlk atış yapacak oyuncu kura ile belirlenebilir.)
Atış yaparken oyuncu B8, J6 gibi koordinatları kullanarak komutlar verir.
Eğer atış yaptığı nokta boş ise rakip “Karavana!” diyerek boş olduğunu bildirir ve oynama hakkı rakibe geçer.
Atış yapılan alanda:
- Amiral gemisi varsa rakip “Amiral yara aldı!” diyerek rakibe bilgi verir. Bu şekilde diğer oyuncu Amiral gemisinin 4 kare olduğunu bildiği için yatay ve dikeyde 4 karelik alanda Amiral gemisinin bütün karelerini vurmaya çalışır. Amiral gemisinin bütün kareleri vurulursa “Amiral battı!” diye rakibe bilgi verilir.
- Kruvazör gemisi varsa rakip “Kruvazör yara aldı!” diyerek rakibe bilgi verir. Diğer oyuncu 3 karelik alanı kaplayan Kruvazör gemisinin diğer karelerini tahmin eder ve atışa devam eder. Kruvazör gemisinin bütün kareleri vurulursa “Kruvazör battı!” diyerek rakibi bilgilendirir.
- Muhrip gemisi varsa “Muhrip yara aldı!” diyerek rakibe bilgi verir. Diğer oyuncu ise 2 karelik Muhrip gemisinin diğer karesini bulup batırmaya çalışır. Eğer diğer kareyi de vurursa rakip “Muhrip battı!” diyerek bilgi verir.
- Denizaltı gemisi varsa “Denizaltı battı!” diyerek bilgi verir. Denizaltı tek karelik alanı kapladığı için yara almadan tek hamlede batar.
7-Karavana
Karavana oyunda yapılan denk gelmeyen yani boş atışlar demektir. Rakibe oyunda bilgi verme zorunluluğu olduğu boş atışlarda rakibe “Karavana!” diyerek bilgi verilir.
8-Yara Aldı
Rakibinizin bir gemisini vurduysanız gemi direk olarak batmaz. (Denizaltı hariç) Gemilerin hangi karesini vurduysanız rakip vurulan gemi hakkında bize bilgi verir. Örnek:
- Amiral gemisi varsa rakip “Amiral yara aldı!” diyerek rakibe bilgi verir. Bu şekilde diğer oyuncu Amiral gemisinin 4 kare olduğunu bildiği için yatay ve dikeyde 4 karelik alanda Amiral gemisinin bütün karelerini vurmaya çalışır.
- Kruvazör gemisi varsa rakip “Kruvazör yara aldı!” diyerek rakibe bilgi verir. Diğer oyuncu 3 karelik alanı kaplayan Kruvazör gemisinin diğer karelerini tahmin eder ve atışa devam eder.
- Muhrip gemisi varsa “Muhrip yara aldı!” diyerek rakibe bilgi verir. Diğer oyuncu ise 2 karelik Muhrip gemisinin diğer karesini bulup batırmaya çalışır.
- Denizaltı gemisi tek karede bulunduğu için yara almayan bir gemidir. Bu gemiye satış isabet ederse direk batar.
9-Gemi Battı
8.aşamada yara alan gemiyi batırmak için geminin diğer karelerini de vurmak zorundasınız. Gemini diğer karelerini de vurursanız rakip size geminin battığına dair bilgi verir. Örnek:
- Amiral gemisinin bütün kareleri vurulduysa “Amiral battı!” diye rakibe bilgi verilir.
- Kruvazör gemisinin bütün kareleri vurulduysa “Kruvazör battı!” diye rakibe bilgi verilir.
- Muhrip gemisinin bütün kareleri vurulduysa “Muhrip battı!” diyerek rakibe bilgi verilir.
- Denizaltı gemisi tek kareden oluştuğu için vurulduğunda “Denizaltı battı!” diyerek rakibe bilgi verilir.
10-Kazanan Var
Rakibin tüm gemilerini batıran oyuncu oyunu kazanmış sayılır.
Amiral Battı Tarihi
Amiral Battı oyunu ilk defa 1943 yılında Milton Bradley oyun şirketi tarafından Broadsides sürümü yayınlandı.
1967 yılında Milton Bradley oyun şirketi Amiral Battı oyununu masa versiyonu yayınlandı.